Tittut uti min GARDEROB!! Del 4

30/05-11

Clownoutfit

Hej o HÅ! NU ä ja fan snart ikapp(*HRM*2 år kvar!*HRM*)! xD Nu ä ja alltså framme vid början av 3:an!
Jag hade tänkt försöka skriva lite kortare och färre texter än igår när jag kände att det kanske drog iväg lite mer än det borde ha gjort vid Charlie i baren ^^''

Så jag ska försöka ta i lite korta ordalag en sammanfattning av min klädstil under 3:an o vad som inspirerade mig!

Man kan säga att det som främst dominerade på inspirationsfronten var:
- Pirater
(tex pirate lolita, Pirates of the Caribbean mm)
- Sagor och fantasy (tex The Secret of the Moonacre och mycket Alice in Wonderland mm)

Dock så var dessa bara de största inspirationerna, det kunde ju såklart ofta också komma in andra inslag! Jag hade till exempel i början av året enormt mycket Steampunk på hjärnan, men eftersom den stilen skillde sig så mycket från alla tidigare klädstilar jag intresserat mig för så var det svårt att sätta sig in helt och hållet i stilen på så kort tid(när jag får ny inspiration kommer den oftast som ett bombnedslag och om jag inte snabbt lyckas ta till mig den o införskaffa accessoarer o kläder inom denna så byter jag ofta riktning o låter det nya intresset liksom vila ett tag) så det övergick snabbt i andra blandade stilar.


Lolita

Alldeles i början av 3:an, typ i augusti tror ja dä va, så har vi något i Bålsta där jag bor som kallas för HÅBO-dagen(kommunen heter Håbo) och då brukar dä vara typ lita marknad, tävlingar, uppvisningar o tivoli o sånt, men det här året bestämde jag och Ylwa oss för att vi skulle ha en liten Lolitapicknick!
Så vi bakade paj, gjorde isté och tog med klassisk musik o satt på en gräsmatta alldeles invid firandet och hade vår picknick!
Det blev mycket lyckat och vi fick både många frågor och åskådare(o ett par journalister som gjorde en liten artikel med oss i en lokaltidning^^)!

Lolita-Picknick

Sen kan jag kanske känna att vi inte ä värsta totally awesome-lolitorna(finns sjukt många som ä så otroligt mycket snyggare än vi) men med tanke på att jag så sällan använder lolita så har jag inte på många år känt något större behov av att införskaffa värsta lolitagarderoben liksom.

Dock sydde jag ju en del själv en period(jag syr fortfarande ibland, men det är sällan lolita) och hängselklänningen Ylwa har på sig är designad o sydd av mig^^


Skolfoto 3:an

Den lilla lolitaperioden jag hade gick över nästan fortare än den början och steampunk tog över totalt(även om det för det mesta in syntes alltför väl i kläderna, tyvärr, men i huvet surrade inspirationen som fan xD) men som jag tidigare nämnde så försvann den ganska fort o dä ä typ bara på skolfotot(o klassfotot men det har jag inte på datorn) som det märks en aning, men inte mycket tyvärr ^^''



Zon Moderna utställning

Under höstterminen var jag och några klasskompisar med i ett projekt på Moderna Muséet som hette Zon Moderna som gick ut på att vi tillsammans med andra elever från skolor o stockholms län skulle göra en utställning med inspiration av en Dali-utställning(men mer info om det tar vi i ett annat inlägg för det finns MYCKET att säga om det projektet! xD) och jag gjorde då "Fågeltanten" som är i bakgrunden.
Under den här tiden var jag likosm i ettan åter inne på clowner men även dockor och gärna med en lite mörk eller svart-vit ton!

Foto Zon Moderna



Fonfe som Alice i Underlandet

Så började då Tim Burtons Alice in Wonderland närma sig och eftersom jag DESSUTOM höll på med min Disneyutställning vid samma period och just med Alice i Underlandet då då så att inspireras av den sagan va liksom OUNDVIKLIGT!
På denna bild har jag en outfit där jag själv sytt klänningen och förklädet(peruken är lånad av en kompis^^) och JA; det är meningen att den ska se ut exakt som Alices i Disneys tecknade version då klänningen gjordes inför utställningen!

Sago-inspiration

Specifikt för den här perioden var UNDERKJOLAR! Jag fick en svart och en vit underkjol av farmor och de använde jag mycket!
(Ber om ursäkt för den fett crappiga kvalitén på vissa bilder, men det är inte alltid man har en brorsa som kan vara fotograf ^^'')

Dali-middag

Det här var en outfit jag hade på vår så kallade "Dali-middag"! Det var en middag inom Zon Moderna där några av eleverna tillsammans med en kock lagade mat med recept från en kokbok av Dali!

Myror

Kvällen till ära så målade jag även dit lite myror på kinden(ja, jag VET att det ser ut som spindlar....) eftersom myror är vanliga på Dalis målningar^^

Fonfe as Mad Hatter

Senare på året spann jag vidare på Alice-temat men inspirerades allt mer av Mad Hatter, så här har jag gjort en liten tolkning av honom! Och hatten har jag själv gjort! ^^
(i bakgrunden är det min brorsa som gör nån sorts "Hulk-pose" elr va dä nu skulle va..)


Enkelhet

Sen behöver man faktiskt alltid inte ha värsta genomtänkta outfiten! Vissa frågar mig ibland på fullaste allvar om jag ALLTID har värsta excentriska kläderna o då svarar jag jämt att "Såklart INTE!" vem orkar dä liksom! Själv tycker jag nog inte att min stil(även när jag anstr'nger mig lite extra) är sådär SUPER SPECIAL för det finns så många som ä SÅ mycket extremare! Dä finns det alltid, men huvudsaken är att man själv trivs i sin stil hur enkel eller extrem den än må vara!

enkelhet

Studentveckan

Blå dag

Sista veckan i gymnasiet hade vi färgtema, men min klass va o campade halva veckan så vi hann bara va mä på den blåa och röda dagen xD Såklart så ä röd och blåa kläder de färger jag har MINST av i min i övrigt färgrika garderob, så det blåa jag har är är nästan det enda blåa jag har! xD
Jag och ylwa hade tänkt att gå in fett hårt för dessa färger men det blev rätt fail så det blev mest en i mängden av mina random enkla outfits xD FAIL!
(om någon undrar varför jag står mä hälften av min fågeltant överallt ä dä för att hon numera bor i skolan och jag ville ha lite extra kort på henne för jag diggar verkligen den skapelsen, trots att vi fick lov att slänga kjolen xD)


Asså nu har jag fan varit asduktig! Hela 3:an har jag betat igenom! (nu var detta såklart inte mina ENDA outfits under trean, men det blev endå en rätt bra sammanfattning tycker jag! ^^)

Nu ä dä fan GONATT!

 

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0