Tittut uti min GARDEROB!! Del 3

29/05-11

Clownoutfit

JAJEMÄN, NU tycker jag allt det är dax för lite gamla outfits igen! Jag upptäckte nyligen att jag faktiskt snart är ikapp mä bilderna men liksom glömt bort alla gamla outfits så här kommer det ett lass så jag kommer ikapp på den fronten också! xD



Slutet av 1:an

Som jag tidigare nämnt så drog sig decorastilen sakta men säkert tillbaka mot slutet av ettan(dock så har inspiration från den här stilen återkommit av o till fram tills idag så stilen kommer nog aldrig försvinna helt^^) och jag hade en lite simplare stil med lite mer enfärgade plagg o färgstarka accessoarer^^

Skolavslutning

Dessa 2 bilder ä från skolavslutningen i 1:an^^


skolfoto

Här har vi mitt skolfoto från 2:an! Det är nog faktiskt det första skolfotot sen 1:an i grundskolan som jag faktiskt blivit riktigt NÖJD med! XDXD
Jag var på SJUUUUKT mycket Narutohumör under den här terminen så jag hade mycket Narutopannband, Kakashihandskar, Narutonyckelringar, Narutoinspirerade sminkningar(främst från Kankuro) men av någon anledning har jag väldigt lite bilder från 2:an så det finns inte så mkt dokumenterat av min Narutoperiod xD

På det här skolfotot inspirerades jag lite av Kimmimaro i sminkningen(o hade Kakashihandskar som inte syns på bilden) men i övrigt så ser man tyvärr inte så mkt mer av Narutarden i mig på denna bild^^'' FAIL! XDXD


 

Skolavslutning 2:an

NY FÄRGPERIOD!
Den här gången var det färgerna gult, lila, brunt och beige(Både separat och kombinerat)!
Liksom flera andra färgperioder så var det här färger som jag tidigare inte varit speciellt förtjust i, och SÄRSKILT inte lila och gul kombinerat(men inte heller lila enskilt, shit va jag inte gillade den här färgen ett tag! xD)
Men som sagt var, jag hade TOTALDILLE på dessa färger under en förvisso kort men väldigt intensiv period! xD

Det här blev faktiskt också en början på en helt ny sorts färgnyanser jag fastnade för under flera år faktiskt(och fortfarande tilltalas av, om de ser ut på rätt sätt, jag ä allt bra petig ska jag säga! ;P) och det var aningen färgtoner som ä liksom lite smutsiga o dunkla, liksom motsatsen till den extremt kulörta färgskalan som decoran innehöll! Så jag fastnade mycket för färger som offwhite/beige, brun/gråbrun, dunkel blågrön, vinröd, ockra-gul osv.


Charlie i baren!

CHARLIE i BAREN!
Undre vårterminen i tvåan har min skola något som kallas för Estetisk verksamhet! Det innebär att alla 2:or i skolan tillsammans gör en föreställning! Vi gjorde "Jack the Ripper" bara för att vi ä grymmast!
Tyvärr så lyckades jag inte få någon stor roll(fan, lottdragningar har nog aldrig varit min starka sida...) men såhär i efterhand så blev min karaktär "Charlie i Baren" åtmintåne MKT ihågkommen av många! xD

Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om bara Charlie men i korta drag: Han skulle från början varit en hon men jag hade då redan bestämt mig för att han absolut skulle vara gay så ja krävde att få byta kön på den framtida herrbartendern! Han va 27 år o tände på killar i åldern 15-18 år o va ett riktigt sexfixerat pervo som var en mästare på att charma folk! Det gick även rykten att han gömde en massa sexslavar under bardisken men ingen lyckades bevisa detta(kanske var tur för Charlie xD).

OBS! allt om Charlies personlighet o liv är påhittat av mig! Karaktären hade inga repliker i pjäsen(han nämndes 2 ggr dock! xD) o stod mest i baren(han ä ju bartender, duh!) men alla som hade en roll(en del jobbade mä ljud o ljus, dekor, kostym mm) skulle skriva en egen historia o personlighetsbeskrivning av sin karaktär!

Charlie i Baren!

Det absolut roligaste med att spela Charlie i Baren
och ha väldigt mycket egen makt över hans personlighet o utseende va att ja kunde gå lös nästan precis som ja ville! xD Detta ledde till att när jag va i full Charlie-mundering så var det otroligt många som inte ens kände igen mig! Helt sjukt! Jag kunde stå o prata mä folk i flera minuter innan de plötsligt utbrast "Men.. det ä ju du!"! XDXDXD HILARIOUS!!

Men som sagt var, det finns otroligt mkt mer jag skulle kunna berätta om Charlie och den här pjäsen men jag ä både asförkyld o svintrött så nu är det allt gonatt-time!

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: Alex

Hade du haft en stor hatt skulle du se ut som Madhatter från alice i underlandet. Fucking awesome :D

2011-09-14 @ 08:36:20
URL: http://rollilainen.blogg.se/
Postat av: F0NFE

Haha ja faktiskt! Charlie i Baren ska faktiskt ha hatt egentligen(en liten dock) men detta va innan jag börjat göra hattar så han fick va utan xD

2011-09-25 @ 20:37:43
URL: http://fonfe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0