LAJV-illustrationerna Del 12: BONUSBILD!

7/5-11
Trots att jag egentligen hade alldeles för lite tid, så gjorde jag faktiskt ytterligare en bild till Lajvillustrationerna! Vi hade diskuterat lite löst om att jag eventuellt skulle göra en lägerbild om det hanns med.
Och av nån anledning fick jag lite extra energi på slutet o kände att "äh va fan, en liten lägerbild ska ja väl kunna klämma fram!"

lägerbild blyertsskiss

Så första dan gjorde jag skissen plus konturer(vilket ä mycket, för skissen va inte den lättaste, men det endast på grund av den förbannade elden+ grytan o tältet, jag har fan INGEN ANING om hur tält ser ut! XDXDXD)



lägerbild ofärdig färgläggning

Sen var jag borta under helgen hos min kusin i sthlm o glömde TOTALT bort den här ofärdiga bilden som jag tänkt göra klart när jag kom hem på söndan(Johanna o leo skulle hämta bilderna klockan 10:00 på måndan)!
Så jag gjorde mig ingen brådska minnsann o kom hem vid åtta nån gång o käkade kvällsmat osv. o kom sen på att "HELVETE!! Bilden ä ju inte ens HALVFÄRDIG!!"!
Så ja satt under lite panikstress o X antal timmar o ba RACERRITADE fram till typ tolv på natten o då såg bilden endå bara ut såhär!
Jag hade fortfarande både vattenbehandling och ifyllning av konturerna kvar!


KLAR lägerbild!

På morgonen gick jag upp tidig o fortsatte mä min panikmålning!
Det bästa med den här bilden var att den bestod mest av skog som är bland det jag tycker är enklast o det är också bland det lättaste att skynda sig mä utan att det faktiskt märks hur påskyndat resultatet ä! Eller asså jag ser det ju, men jag tror inte det är många fler som gör det o även om jag har skyndat mig så har jag definitivt inte slarvat vill jag poängtera! Jag gör alltid mitt bästa med den tiden jag har!
Trots att jag kämpade för att få klart den i tid fick Johanna och Leo endå tyvärr vackert sitt och vänta medans jag fyllde i konturerna^^'' Men det tog endå inte alltför lång tid tack och lov! XDXD

Men jag är endå nöjd med resultatet måste jag säga! Jag är nog mest nöjd med att jag valde att göra bilden rund istället för att bara måla hela pappret, för det skapade mer av ett djup.


//F0NFE


Kommentarer
Postat av: Mia Svärd

Hej!



Jag ska arrangera ett lajv i sommar som heter Hallå off! På Hallå off spelar du en lajvare som går på ett lajv som heter Ödets Vindar. Jag har gjort i ordning hemsidan för Hallå off (www.svartknytt.se/halla_off/)och nu ska jag göra en hemsida till Ödets Vindar och behöver lite bra tecknade bilder. Du tecknar väldigt bra och jag undrar om jag skulle kunna få lägga upp några av dina tecknar på min hemsida? Ring mig så kan jag förklara mer vad jag hade tänkt mig!



Mia



0733-911091

2011-05-09 @ 20:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0