HJORTAR= Terapi! <3

26/5-2011

Hjort

Jag har sen väldigt länge älskat hjortar nåt så enormt mycket! Dock har jag inte förrän sen ungefär 3 år tillbaka aktivt börjat försöka lära mig rita dem, och anledningen till det var faktiskt tack vare "Bambi" som är en av mina absoluta favoritfilmer!!

Hjort klar 
Här är en bild av en hjort med trädgrenar växandes över panna och rygg jag gjorde i början av förra sommaren och som för övrigt var en av de första bilderna jag gjorde efter att jag tagit studenten!
Jag är fortfarande mycket nöjd med bilden och vill verkligen komma på någon historia till den här karaktären, men det har inte gått så bra, så tills vidare får den ligga på is...
Bilden är gjord i akvarell och bläck!



Hjortar är terapi för mig! När jag ser hjortar får jag ett så enormt själsligt lugn och känner att jag får ny energi!

Hjort

De ser så otroligt vackra och känsliga ut men endå väldigt starka! De hör ihop med naturen(liksom alla skogens djur) o jag kan inte låta bli att faktiskt känna mig riktigt sentimental när jag ser dem.

stag fight

Deras styrka o kraftfulla utstrålning inspirerar mig sjukt mycket(som jag säkert nämnt X antal ggr xD) och jag använder mig ofta av både detta och deras utseende i min konst<3

stag fight 2

Mother and child<3


Även några av mina favoritfilmer innehåller en hel del hjortar/hjortinspirerade varelser och dessa filmer skänker mig ny inspiration varje gång jag ser dem!!


"Bambi"

bambi


"Das Singende Klingende Bäumchen"

dfgdfg


"Princess Mononoke"

deer god

Nu ä dä allt dax att gå o lägga sig! Gonatt gott folk!<3<3

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0