Färg, ballonger och moln!

28/05-11

Något som är väldigt praktiskt med att jobba med konst i olika former är att det med jämna mellanrum är väldigt bra när man ska ge någon en present vid födelsedag, julafton osv!

I julas så målade jag en tavla i akvarell till farmor o farfar i julklapp! Det skulle vara en ganska enkel bild för när jag ger bort saker gör jag ofta lite enklare grejer som jag känner mig någotsånär säker på för att det ska bli så bra som möjligt. Men ibland testar jag lite annat också, det beror mest på hur mycket tid jag har! xD

skiss
Som vanligt gjorde jag en skiss först(alltid när jag ska måla/rita ngt på ett separat papper som inte sitter i mitt skissblock så gör jag alltid en enkel skiss på ett kladdpapper först!)!
Dock var det en himla massa problem mä bilden så jag gjorde en massa olika skisser o ändrade olika detaljer hela tiden och kunde inte riktigt bestämma mig men till slut valde jag den här skissen!



Sen va dä bara att rita upp allt på det "riktiga" pappret o sätta igång att måla! Och för en gångs skull var jag duktig o kom faktiskt ihåg att dokumentera bildens utveckling lite grann med foton! Jag tycker det är roligt att i efterhand se hur bilden tog form o hur den gick från skiss till färdig tavla! Dock glömmer jag för det mesta bort att fota för jag blir så uppslukad av målandet( o sen ä ja lite slö också)! xD

In progress..

In progress..

In progress..

In progress..


Och så va det KLART!

KLAR

Trots att jag hade flera små problem med både det ena och det andra i denna bild så är jag endå nöjd med resultatet! Jag tycker nog mest om färgerna i bilden och att den blev så varm och harmonisk! En anledning till att bilden känns så "mjuk"(vet inte riktigt hur jag ska förklara) är att jag för en gångs skull inte kompletterat med svart konturpenna som jag i princip alltid gör! Men här kände jag att det var ett bra va l att följa instinkten och låta bli!

Det roligaste var dock när farmor o farfar öppnat paketet o farmor höll tavlan framför sig o utbrast "Ooh så fin"! I sig så var det ju inget fel att säga så, men det blev lite roligt i och med att hon höll tavlan upp och ner när hon sa detta o jag fick lov att vända på den("hehe, SÅ ska den vara" ^^''') XDXD
Personligen tycker jag inte bilden ä sådär supersvår att se vilket håll som ä rätt, men folk ä olika o dä ä nog bra! xDxD

//F0NFE

Kommentarer
Postat av: Mary

åh, denna var riktigt fin, älskade färgerna ;D

2011-06-19 @ 21:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0