LAJV-illustrationerna Del 4: 1:a bilden KLAR!!

18/03-11
ÄNTLIGEN ä första illustrationen till Lajv-projektet klar! xD

Bara för att jag kände mig lite extra ambitiös
så valde jag att istället för vanliga färgpennor ta akvarellpennor! Det tar lite längre tid men de blir MYCKET snyggare om man bara jobbar snabbt mä vattnet innan dä sjunkit in o torkat för mycket^^

Så nu kommer en snabb liten resumé på hur bilden utvecklats från skiss till färdig illustration!


Blyerts: troll, knytt, vätte
Blyertsskissen(som skannerjäveln kapade för att den hatar mig)



OFÄRDIG färgläggning
Färglagd UTAN vatten(typ såhär hade slutresultatet blivit om jag tagit vanliga färgpennor)


FÄRDIG Lajv-illustration

"Eftermålad" mä vatten, PLUS ifyllda konturer!

Såhär rakt på så är jag nöjd mä resultatet!
Dock ä dä viktigaste att Johanna o Leo ä nöjda så ja hoppas jag inte gjort nåt jättefel i färgläggningen för då har vi problems XDXDXD

Nu ä ja HEEEEEELT slut(tro dä elr ej, men dä ä SKITANSTRÄNGADE att måla/rita för man koncentrerar sig så sjuuuukt mkt, PLUS att mitt skrivbord ä så högt att dä blir en hel övning bara att sträcka sig för att doppa penseln i vattnet xD ja har redan träningsvärk, fan va fånigt)!! 
Ja ska nämligen bort idag o har bara ritat o målat, ritat o målat, ritat o målat på den här bilden sen direkt efter frukost eftersom ja ska va borta hela helgen! xD Ja kände att ja behövde kompensera lite för allt jobb ja kunde gjort om ja va hemma xD Men nu ä i alla FÖRSTA bilden KLAR!

Nu ä dä lunch, sen ska ja packa, fixa musik till Mp3:n, beklaga mig över snön, fika o SEN ska ja till Sthlm o flumma mä kussen hela helgeeeen!<3<3

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: johanna

Omg det ser jättebra ut!! :D älskar gräset på knyttens hattar sååå gulligt^^ Gud så glad jag blir :D

2011-03-20 @ 11:14:34
Postat av: Fonfe

Yeey, danke danke!<3<3

2011-03-20 @ 19:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0