LAJV-illustrationerna Del 2: Blyertsgrund bild 1

12/03-11

Jag har sen förra blogginlägget fortsatt på de svåra men mycket lärorika och roliga illustrationerna till Lajv-boken!
Och det är också de ENDA teckningarna jag ritat på senaste veckan så ja är fett inne i det så att säga!
Men jag gillar att göra så, att verkligen bara dyka ner i ett ämne och liksom svepa in mig i det!

Så fort jag har satt mig ner vid mitt skrivbord i mitt rum och ritat på dessa bilder har jag gjort det till musik av "Hedningarna"(som i princip alla jag känner tycker ä skitmusik men ja DIGGAR dom!! >.<) som passar alldeles utmärkt för att förstärka hela känslan så jag blir extra inspirerad! xD

 Hedningarna

Innan jag verkligen började sätta mig in i projektet och försöka förstå varje varelses utseende och "väsen" elr hur man nu ska säga så hade jag ju i det närmaste smått panik som jag säkert nämnt tidigare men efter feedbacken från "uppdragsgivaren"(elr vad man nu ska kalla det) Johanna så fick ja en jäkla massa energi och självförtroende som va riktigt välbehövligt(tack och åter tack!<3)!

Dock vill jag inte ta ut en massa seger i förskott o tro att "nu ä jag minnsann Lajvexpert o klarar allt perfekt själv", så för att vara på den säkra sidan så kommer jag att fortsätta lägga ut alla bilder när de fortfarande är i sin blyertsskiss innan jag färglägger och så^^

Blyerts: troll, knytt, vätte
(Vår skanner ä FUCKED UP så den har cuttat bort delar av trollet och vätten, men var lugn, på originalbilden är de hela!)

Här ovan har vi då den "riktiga" skissen till den första bilden
(de första skisserna jag la upp var ju bara lite träning så jag kunde få höra om jag tänkt rätt angående varje enskild varelse)!
Rent spontant såhär är jag ganska så nöjd, men mycket kan hända under färgläggning och sånt så låt oss inte ropa hej än! Dessutom kommer jag att vänta med att fortsätta på denna bild tills jag har fått klartecken från Johanna!

Ajöss så länge gott folk!<3

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: johanna

Ser jätte bra ut^^ Jag älskar uttrycken i ansiktet på alla :) ska bara höra vad min kamrat John Leo tycker och sen får du klarttecken :D gud vad glad jag är att det blev du^^ Det blir sååå braa :D

2011-03-13 @ 08:20:13
Postat av: Fonfe

Tack så mycket!<3<3 xD Skynda dig bara innan blyertsen får för mycket fäste i pappret(kan bli väldigt svårt att sudda ut alla skisstreck)och så ja ä så inne i den här bilden nu så ja längtar fett mycket efter att få fixa konturer o färg för dä ä roligast! XDXXD

2011-03-13 @ 20:26:38
Postat av: johanna

Det är bara att börja färglägga :D John Leo Tyckte om den super mycket^^

2011-03-14 @ 16:59:03
Postat av: Fonfe

Yey! Tackar så mkt! Då sätter ja igång! xD

2011-03-14 @ 21:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0