Tittut uti min GARDEROB!! Del 2

30/1-11

Clownoutfit

SKÄMS SKÄMS SKÄMS TUSEN och ÅTER TUSEN gånger OM!! NU har ja faktiskt segat mig mer än LOVLIGT länge!! Dä beror nog till stor del på att ja fortfarande inte hunnit ikapp nutid än, dä kan bli lite segt att skriva om sånt jag gjort för 1 och 2 och 3 år sen! xD Men ja tyckte det kändes viktigt så ja vill liksom inte hoppa över dä heller!

Men men, nu fortsätter jag på mina OUTFITS vars, stil, färg och inspiration ändrats TUSEN gånger om, och då särskilt sen slutet av högstadiet fram tills idag! xD


Clownoutfit 
I början av 1:an blev ja fullkomligt STORMFÖRTJUST i CLOWNOUTFITS! Jag hade massa olika varianter men något jag alltid hade med var den rosa tyllkragen och mina GRYMMA "clownskor"(Som jag NATURLIGTVIS inte har en bild på just nu! -______-)

clownoutfit nr 2

Nu såhär i efterhand fattar jag inte att jag inte tröttnade fortare på min clownutstyrsel! Visst varierade jag den lite med jämna mellanrum, men trots det blir det endå lite långrandigt.
Visst, ja tröttnade väl på den efter typ en halv termin eller nåt men då hade jag också använt den MYCKET flitigt må jag säga!



Under åren så har jag haft olika "färgperioder" där jag fått en viss färg på hjärnan o totalknarkat den!
Eftersom jag har en tendens att ta i så in i NORDEN när jag har något på hjärnan, som till exempel färg på kläder så tröttnar jag också ganska fort, och då TRÖTTNAR ja verkligen, så att ja nästan vill spy när jag väl tröttnat!

Detta gör ju att jag nästan blivit "TVUNGEN" att LÄRA mig tycka om färger jag tidigare avskytt, bara för att jag ä trött på mina föredetta älsklingsfärger! xD


Uppcon katt??

Färgen ORANGE är ett praktexempel på detta! När jag var liten älskade jag orange men av någon anledning tröttnade jag (va oooovanliiigt!) på den och fick en sån motvilja mot den stackars färgen att jag verkligen AVSKYDDE den, ända fram tills typ vårterminen i 1:an!

Anledningen till att detta hat vände berodde på att signaturfärgerna för UPPCON (Sveriges största konvent för manga och japansk populärkultur) var just svart och ORANGE!
Jag började ju då såklart förknippa dessa färger mä Uppcon som jag älskar som bara DEN, och sydde då också bland annat en orange "kattmössa" med matchande benvärmare och gjorde även en hel del orangea och svarta armband!



Decorapaus

Lite efter den här endå ganska långa och väldigt plottriga och färgsprakande klädperiod började jag dra mig mot lite dovare och mörkare färger.
Jag tog inte bort ALLA starka färger och sånt, utan behöll det så att jag för det mesta endå hade NÅGRA kulörta inslag, men inte riktigt i samma röriga utsträckning som tidigare.


Decorarester

Dock, eftersom decorastilen var en stil som jag verkligen gick in för under en så pass lång tid(ungefär två år, vilket är väldigt långt för att vara jag) så försvann den inte alls lika plötsligt som så många andra perioder, utan dröjde sig kvar och dök upp igen med jämna mellanrum och än idag kan jag ibland få lite inspiration därifrån!

Bilden ovan är från slutet av 1:an när jag och klassen var i jakobsberg för att göra några så kallade "Flashmobs" och här hade jag fortfarande kvar decorainspirationen men det var betydligt mer nedtonat än till exempel i slutet av nian!

Gonatt på er alla busråttor!

//F0NFE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0