LAJV-illustrationerna Del 9: 4:e bilden KLAR!

26/04-11
Äntligen ä den första alvbilden klar! Det är mörkeralver och drower.

När jag började på denna bild hade jag bara 2 tankar i huvet:

1.
Hur FAN ska ja komma på 4 olika outfits i SAMMA STIL OCH FÄRG, UTAN att de ser likadana ut??!! (De har tydligen i princip samma klädstil så det enda som skiljer ä hud-och hårfärg)

2. Inte FLER varelser mä HELSVARTA klädeeeeeer......!!(Den svarta pennan va den pennan jag hade kvar minst av redan INNAN detta projekt och så skulle ja först göra den svarta kapullen o dagaluschen o nu FYRA varelser TILL!! Pennorna går inte att köpa var för sig så om jag behöver ny svart måste ja köpa en helt ny förpackning >.>)
Skiss
Dä absolut drygaste med denna bild (bortsett från misshandeln av min svarta penna) va att jag hade såna jäkla problem mä i princip ALLAS förbannade huvuden och/eller ansiken!!! Asså ja höll på att spy(särskilt på drow-tjenen)!! Den enda vars ansikte faktiskt blev BRA va drow-snubben till höger! O han va dessutom inte klar!
Mörkeralvstjenens korsett gjorde jag strax lite smalare(begäran av Johanna) men det kunde inte bli så mkt skillnad mot hur den såg ut förrut(har ingen bild på hur den såg ut från början) för det såg väldigt konstigt och onaturligt ut och sänkte karaktärens trovärdighet. Men lite smalare är den.




skiss



Kontur

Kontur
Att fylla i konturerna gick relativt smärtfritt, bortsett från att jag fortfarande för tid o evighet avskyr drow-tjejens huvudform o ansikte!!! >.< Däremot fick hon nya skossingar(inspirerade av mina skor ja hade på studentbalen faktiskt xD) efter ett möte jag hade med johanna).
Drow-killens fejs däremot höll sig ganska bra men han blev lite mesig tyvärr =/



ofärdig färgläggning

Ofärdig färgläggning
Färgläggningen var inget större problem, bortsett från att det ä sååååååååå TRÅÅÅÅKIIIIGTSVAAAAART ÖVERAAAAAAAALLTT!!!!! >.>


KLar'

KLAR!
Nu när den är klar känns bilden helt okej(i alla fall med tanke på att det är VÄLDIGT olikt stilen jag oftast har).
Som helhet är ja nog mest nöjd med mörkeralverna, både klädmässigt och deras poser.
Drowerna är jag inte lika förtjust i. Tjejen har ju redan sagt va ja tycker om henne o killen har jag väl egentligen inte så jättemkt emot, han ser bara lite mesig ut. Jag tror det är deras poser som delvis gör att ja inte ä så jättenöjd för de(främst tjejen) ser för mesiga ut på nåt sätt. 
Och en annan grej ja dampar på ä att jag faktiskt helt glömde att johanna pratade om att jag kunde lägga till lite kristaller/stenar på drowernas skinn o rustningar xD
Jag kom på detta för sent egentligen men lyckades peta dit några stycken på killen framför allt o några få(varav det faktiskt bl a finns på skorna fast de inte syns xD) på tjejen, men hur lyckat det blev vill jag inte orda så mycket om! XDXDXDXD

Nej, nu är ja trött på den här bilden!

Gonatt och sov så gott bojsar o tösar! Xp

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0