LAJV-illustrationerna Del 8: 3:e bilden KLAR!

12/04-11

Jag vet att jag varit lite seg mä bloggen senaste veckan. Den här bilden blev egentligen klar för över en vecka sen men jag har, som sagt var, varit sjuk.
Sen har jag inte orkat jobba lika intensivt den senaste tiden heller eftersom en vän nyligen dött
, så varken kropp eller huvud är med på noterna. Det gör det också väldigt svårt att planera dagen och när jag ska avsätta tid till illustrationerna, för jag har ingen aning om jag om en timme känner mig jättetaggad elr har brutit ihop på sängen, för känslorna går väldigt mycket upp och ner.




Men bilden med Älvorna och Skogsrået är klara sen en tid tillbaka i alla fall, och jag har även gjort skisserna till alla alver och människorna(kommer i senare inlägg).




Skiss(med undantag av Skogsrået o en av älvorna som redan fått lite ifyllda konturer)
Skissen tog rätt lång tid med den här bilden för jag hade dels problem med skogsrået vars kroppshållning såg alldeles för mesig ut i jämförelse med övningsbilden och sen hade jag en massa problem med den vänstra älvans kläder!
skiss


Kontur
Att göra konturerna tog sin tid det med, men det var inga större problem utöver det.

kontur



Ofärdig färgläggning
Även färgläggningen gick rätt bra, även om jag var väldigt kluven på vilka färger jag skulle använda till älvornas kläder så det var en del beslutsångest, men jag kände att jag hade inte tid att sitta o vela så jag körde bara på.




KLAR!
Jag är rätt nöjd med resultatet även om varken älvorna eller skogsrået är som jag skulle gjort om jag bara gjorde en bild för mig själv så att säga. Men jag fick vissa riktlinjer som jag försökt hålla mig till och gjort min tolkning av detta. Dock är skogsrået endå väldigt likt min helt egna vision om hur ett skogsrå ser ut, så jag måste nog säga att skogsrået varit den enkaste av varelserna hittills för det är med hennes jag behövt kompromissa minst med.
klar


Nu är det allt läggdags!(varför skriver jag alltid på kvällen när jag ä skittrött egentligen?! XDXD)

//F0NFE

Kommentarer
Postat av: johanna

FANTASTISKT!!!!

2011-04-13 @ 11:27:45
Postat av: johanna

Det ser sååå bra ut!!! fantastisk!

2011-04-13 @ 12:01:27
Postat av: Fonfe

Tack så mycket! X3

2011-04-17 @ 20:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0