LAJV-illustrationerna Del 7: Alv-övningsbilder

4/4-11

I början av projektet så var jag väldigt nervös över alla dessa varelser jag tidigare aldrig ritat som jag nu plötsligt behövde lära mig teckna på ett snyggt och trovärdigt sätt, men de varelser jag var minst nervös över var alverna.

Jag var till och med riktigt självsäker och tänkte att "jajemän, DE kan inte vara så svåra! Jag spar de så jag har kvar de roligaste bilderna till sist"! Men hej vad man bedrar sig! Alverna ä SKITSVÅRA! Det känns inte ömöjligt som mä orchen, den förblir värst, men en riktig utmaning är det allt!
Övningsbilderna är klara men en sak är säker och det är att jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över de flesta av dem, och ANSIKTENA ska vi inte TALA om!!! XDXDXXD

Men jag vill förtydliga att detta är ÖVNINGSBILDER! Alltså inte skisserna till de riktiga bilderna, utan detta är bara lite träning för mig som främst riktar sig till deras KLÄDER som är det som främst är svårt!

Dock måste jag säga att flera av outfitsen inte alls blev speciellt bra, men jag tror att det beror mer på att de är slarvigt ritade än att själva idén är dålig. Jag hoppas dä i alla fall! xD

Övningsbild. Drower och mörkeralver
MÖRKERALVER OCH DROWER
ÅTER: IGNORERA ansiktena!!! XDDXDXD de ser inte kloka ut, ja vet! xD dä ä kläderna som är det viktiga här!
Jag har helt ärligt ingen aning om hur bra elr dåliga de här kläderna är så jag får nog vänta på respons innan jag gör de riktiga skisserna ^^''



Skogsalver och högalver
HÖGALVER O SKOGSALVER
Samma sak gäller här: IGNORERA ansiktena!! XDXDXD
Högalverna trodde jag skulle bli bland de svåraste och det stämmer att mannen va sjukt svår, mycket också på grund av att bilden jag har inte är en helfigur, så jag är helt clueless över nedre delen av kroppen!
Kvinnan är jag ganska nöjd med så jag hoppas att jag gjort rätt xD
Skogsalverna trodde jag skulle bli superlätta, men bilderna blev inte alls speciellt bra tycker jag, tyvärr. Det kan till VISS del bero på att jag ritade dem sist(jag var trött o oinspirerad o ville bara bli klar. Ja ä nämligen fortfarande inte frisk så jag mår inte så bra..) men jag ska ta och kolla på lite legolas-bilder så ordnar det sig säkert med den saken^^

Men nu ska jag gå o sova... sååå trööött......... >.>

//F0NFE

Kommentarer
Postat av: johanna

Kläderna är jättebra på alla! Högalvssnubben kan ha typ tights och några snygga stövlar :) Ah ansikterna är bra tycker jag på hög alverna och skogsalverna men drower och mörkeralverna ska ju se lite elaka ut^^ Du jobbar på superbra!!! det kommer att bli toppen!!!!!!:D

2011-04-06 @ 21:15:22
Postat av: Anonym

Tack, vilken tur! xD ja va fett självsäker först o ba shit va fort dä kommer gå o sen ba: I HATE elfs!! XDXDX men va bra, då va bilderna inte så hemska som ja trodde då xD

just ja! va finns dä mer för färger som passar till högalver? mörkblå, lila o guld har ja hört men ja skulle behöva lite fler^^ o vilka nyanser passar bäst? mörka? ljusa? blandat?

2011-04-07 @ 10:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0