LAJV-illustrationerna Del 6: 2:A bilden KLAR!

4/4-11

ÄNTLIGEN ä ja färdig mä den förgjordade orch-bilden
(som även innehåller en kapull o en dagalusch)
!!

Det va en ENORM utmaning må jag säga, men jag lärde mig mycket och är endå nöjd med resultatet(SÄRSKILT med tanke på att dä här INTE ALLS ä den typen av varelser o karaktärer jag brukar göra så detta ä liksom första bilden i den här stilen xD)!

Skiss
BLYERTSSKISSEN
Den har hittills varit den otydligaste skissen i det här projektet. Vanligtvis brukar blyertsskisserna till mina bilder vara ungefär såhär otydliga och halvfärdiga när jag börjar göra konturer, men jag har i det här projektet försökt göra blyertsskissen så tydlig som möjligt eftersom bilderna inte bara ä för mig, utan ska godkännas av Johanna och Leo, vilket gör det svårt för dem om skisserna är för otydliga.
Men som sagt var så var denna lite väl otydlig(vilket också förvärrades av att skannern dog så jag fick fota mä vår värdelösa kamera istället....)

Kontur
KONTUR och SVÄRTA
Eftersom både Kapullen och Dagaluschen ska vara helt svarta så gjorde jag så att jag använde även konturpennan som färgläggning den här gången för att få fram så många olika nyanser som möjligt(det går inte att göra hela figuren nattsvart utan ljusare nyanser för då hade ja lika gärna kunnat göra en svart siluett, vilket nog inte riktigt va den önskade resultatet xD)

Färg utan vatten
FÄRGLÄGGNING innan vattenbehandling
Att färglägga med akvarellpennorna trodde jag skulle gå fort med denna bild med tanke på att över hälften består av svart, men det visade sig ta minst lika lång tid som när jag använder många olika färger, förmodligen för att jag fick lägga väldigt mycket tid på att få fram olika nyanser av det svarta.

KLAR orch, kapull och dagalusch
FÄRDIG OCH VATTENBEHANDLAD
Vattenbehandlingen av denna bild gick ganska fort tack och lov och jag är väldigt nöjd med kapullen och dagaluschen och orchen känns också helt okej med tanke på att den va SÅÅÅÅÅ SVÅÅÅÅÅR, så jag hoppas att resultatet duger åt mina uppdragsgivare.
Enda funderingen jag har är om orchens kläder möjligtvis är för ljusa..? Det går kanske att göra dem mörkare men om det behövs så får jag nog ta det sist i projektet för det är mycket kvar och det är inte jättelångt kvar till deadline!

Gonatt gonatt!

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: johanna

Skitsnygg! visste jag kunde lita på dig^^

2011-04-06 @ 21:12:46
Postat av: johanna

Ser skitbra ut! Visste det skulle bli toppen ;) man kan lita på dig XD

2011-04-06 @ 21:25:30
Postat av: Fonfe

Haha tack så mycket! så skönt att kunna leva upp till förväntningar!! X#

2011-04-07 @ 10:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0