LAJV-illustrationerna Del 11: 6:e bilden KLAR!

27/04-11

Den sista bilden bestod endast av två människor, en man och en kvinna. Eftersom det bara var två personer på bilden och deras kläder skulle vara väldigt enkla så tänkte jag nästan från början att "de tar jag sist för de lär ju gå fortast", och det gjorde de faktiskt. Det enda problemet var att jag var så fokuserad på att lära mig rita alla de andra konstiga varelserna och förstå dessa att jag FLERA GÅNGER TOTALT glömde bort människobilden! XDXD

Människor

Ofärdig färgläggning(har inga bilder på datorn på skissen)
Skissen gick rekordfort till denna bild(det mesta gick ganska fort, till skillnad från alla andra bilder som tagit bajsmycket tid och jobb xD) och de enda större problemen var snubbens fejs(som fortfarande ser helt mongo ut, tyvärr) och hand(långt ifrån perfekt, men det var SÅ mycket värre i början xD) och han hade även en fruktansvärt ful mössa i början! XDXDXD Herren på Bilden jag hade som referens hade nån sorts "påsliknande" mössa som i sig inte så alldeles förskräcklig ut men så fort jag skulle rita av den så dog jag typ av fasa för hur hemskt anskrämlig den blev!! >.< så johanna gav mig tillåtelse att sudda bort styggelsen! XDXDXD


KLAR

KLAR
Färgläggningen gick ganska så snabbt och lätt(jag satt o hade lite "rit-maraton" i några timmar där det mesta på denna bild gjordes så mina ögon höll på att dö när ja va klar xD) bortsett från att johanna bestämt hade yrkat på att tjejen skulle ha marinblått förkläde(det hade man tydligen förr i tiden)! XDXD
Suck suck suck, tänkte jag(färgläggningen va klar i huvet sen länge men jag fick kasta om en del på grund av det nedra förklädet) men jag får hitta nåt annat som funkar.
Till slut, efter många färg-battles i mitt röriga huvud fick hon en grön klänning. Jag tycker egentligen väldigt illa om att kombinera grön och blå i de flesta sammanhang men jag kände att det endå var den bästa lösningen för att uppnå ett snyggt resultat(det ä ju bara min personliga åsikt som tycker illa om blå o grön tillsammans så jag fick bli lite extra objektiv under det här beslutet) och det känns helt okej nu när jag är klar!

Nu ä dä strax natti natti och sova så gotti gotti!!<3<3

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0