LAJV-illustrationerna Del 10: 5:e bilden KLAR!

27/04-11

Den andra alvbilden blev klar samma dag som den första. Den var roligare att göra i och med att den var mer färgglad och deras(högalver och skogsalver) kläder är inte lika strama och strikta som mörkeralvernas och drowernas.

halvfärdig kontur

Skiss/kontur
Skissen verkade först gå rätt fort att göra, men när jag kom in på detaljer som spännen, händer(dessa JÄVLA fingrar!!), ansikten och mönster på skölden och högalvskvinnans klänning(mönstret till hennes kläder gjordes i ett väldigt sent skede så de va inte gjorda när bilden skannades) så tog det genast en jädra tid!
Jag fick göra om mönstret på alvkvinnans klänning ÅTSKILLIGA gånger, för att inte TALA om skogsalvstjejens hand som skulle hålla i en pilbåge!!! Asså jag DOOOOOOOG!!!! Det GICK inte, utan såg bara helt knarkat ut så det slutade faktiskt med att jag bytte plats på bilbågen så i slutresultatet är det faktiskt killen som håller i den istället, för jag hade suddat och gjort om tjejens hand så många ggr att det började bli permanenta blyertsfläckar i pappret(o jag ritar endå VÄLDIGT löst när ja skissar!)!
Skogsalvskillen såg för övrigt ut som en aliengroda, men jag kom fram till att det främst berodde på ögat så jag gjorde om det illa kvickt! xD


ofärdig färgläggning

Ofärdig färgläggning
Det var inga större problem med färgläggningen förutom att jag inte kan låta bli att av någon anledning störa mig på färgerna till högalvernas kläder.(färgerna ändrar lyster en del efter vattenbehandlingen och de ändrade sig inte riktigt som jag tänkt mig xD)
Jag hade nu också efter mycket om och men fått till nåt sorts mönster/broderi på högalvskvinnans klänning och eftersom jag i princip aldrig ritar mönster på ev. kläder i mina bilder(det är sällan jag ritar människor överhuvudtaget xD) och särskilt inte broderade "bladmönster"(skulle tydligen va en del sånt sa johanna)! XDXDXD
Men men, det blev ett mönster i alla fall så jag hoppas det är godtagbart också xD



KLAR

KLAR
Slutresultatet av bilden känns väl helt okej bortsett från att jag tycker att högalvernas färger är lite för starka tyvärr =/
Och jag anser nog att den rustningsinspirerade västen(elr vad man nu ska kalla det) till den manliga högalven skulle gjort sig MYCKET bättre i svart eller möjligtvis svartgrå, men svart var ett "Big NONO" enligt johanna så det var uteslutet -___-
Och så ville jag endå ge liknande färger till båda högalverna för att de skulle bli en helhet på samma sätt som skogsalvernas färger.
Och nej, gräset vid skogsalverna ä inte gult utan vår skanner är inte snäll bara Xp

Hej och hå, trött som få!

//F0NFE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0