Sjöherrar hit och Sjöjungfrur dit!

29/9-10

Dåså! Bara för att jag har varit så nostalgisk senaste veckorna genom att totalknarka Don Bluths filmer ("Änglahund", "Brisby och NIMHs Hemlighet", "Landet för länge sedan" m fl) så tänkte jag göra så att jag börjar mä lite äldre bilder o sånt jag gjort o går framåt därifrån tills jag kommit fram tills nutid så att säga^^

Fast jag kommer ju såklart inte lägga upp ALLT jag gjort(ORKAAA!! XDXDXD) utan bara lite smått och gott av dä som ligger inne på datorn i nuläget för vem TUSAN orkar krafsa fram alla herrans bilder o skulpturer o sånt man gjort under livet! xD
nä, vi börjar på år 2007, slutet av nian/början på gymnasiet!

                                merman blod

Den här bilden, som föreställer en "sjöherre"(finns det ens något ord för en manlig sjöjungfru?! xD) gjorde jag under sommarlovet mellan nian och gymnasiet om jag inte missminner mig^^ Tyvärr blev den aldrig klar, för jag kom aldrig på någon passande bakgrund, elr om det ens skulle finnas mä en bakgrund, ibland behövs det liksom inte =/
Dock vet jag att jag var OTROLIGT nöjd med den här bilden när den va "klar"(elr när jag inte orkade rita på den längre snarare xD) så det var synd att den aldrig fick ett riktigt "avslut" =/

Jag kommer ihåg att jag var inspirerad av mangan "Mermaid Saga" när jag gjorde bilden, för som ni ser så är delar av fenan bortslitna/bortskurna. Den idén fick jag nämligen från en del av mangans handling som baserade sig i att en myt angående sjöjungfrur i Japan var att om man åt dess kött blev man odödlig.
Så den här sjöherren har förmodligen råkat ut för några giriga människor som käkat av honom för att själva få evigt liv.

Jag har alltid gillat fantasy! Det är en genre som tilltalar mig och som jag tycker om att jobba med så det kommer att bli en hel del sånt men också mycket annat!

//F0NFE

Kommentarer
Postat av: YouKnowWho

Helt AMAZING! Kommer ihåg när du gjorde skissen osv :D

2010-10-01 @ 16:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0