Fanart..? Eller..??

30/9-10

Den här bilden har jag suttit och funderat över ett tag och jag undrar, ÄR DETTA EN FANART??

(Fanart är typ när man gör en bild mä karaktärer som inte är ens egna, som att om jag gör en bild på Bambi så ä dä fanart. Jag har gjort bilden men inte kommit på karaktären)

Jag gjorde den nämligen till en tävling i mangatidningen Shounen Jump. Jag kommer inte ihåg riktigt va för kriterier tävlingen hade och så men dä va typ att man skulle "hitta på en egen Silver Fang karaktär". Så dä här ä typ en Silver Fang karaktär, fast den ä ju påhittad av mig och ä ju inte mä serien.
Då drar jag väl en egen lite slutsats och bestämmer att detta (förmodligen) inte ä en fanart! xD

                               tävlingsbild
Jag kommer ihåg att just i den vevan som tävlingen hölls så lades tidningen ner och jag vet inte om dä va anledningen men de skickade aldrig tillbaka min teckning, trots att jag skickade med ett frankerat kuvert(om man gjorde dä så skulle de skicka tillbaka bilden när tävlingen va över) så fick jag aldrig tillbaka bilden, vilket jag faktiskt fortfarande ä arg på!
Visst, dä ä en ganska gammal bild, och ja ä inte jättenöjd mä den längre men alla bilder ä endå speciella på sitt sätt och jag kommer ihåg att ja va verkligen JÄTTENÖJD mä den här bilden när den va ny(hösten 2007) och jag anser fortfarande att dä ä en av de definitivt bättre bilderna jag gjorde under det året!



Jag hittade faktiskt på lite fakta om honom också(som jag skrev på baksidan av bilden så dä va tur att jag kom ihåg att scanna dä också! xD) som jag tänkte skriva upp! xD

Hundens namn:
Kastor

Personlighet: Självgod, bortklemad, kaxig och visar sig så ofta som möjligt på styva linan

Gillar: Att bossa över andra, bli uppassad på, och såklart: skatter av alla de slag, rom och vackra damer(tikar i det här fallet)

Övrigt: Kastor bor på piratskeppet "Pegasus" och ägs av dess kapten, "Kapten Fenix" som är en nybliven piratkapten och relativt ung.
Kastor är också besättningens maskot och aktas nästan lika högt som kaptenen själv.
Det lilla miniskeppet(kallat "pollux") på hjul som kastor alltid drar runt på, har han fått lära sig att aldrig släppa ur sikte och att alltid beskydda med sitt liv. Anledningen till detta är att det i ett lönnfack i den lilla leksaksbåten ligger en karta som visar vägen till besättningens hemliga skattgömma.
Det är dock endast Kastor och Kapten Fenix som vet var kartan är gömd.

Jag måste dock tillägga att jag fortfarande tycker att bilden är helt okej och jag gillar faktiskt den här karaktären trots att den är gammal o inte speciellt välutvecklad så att säga, dä här ä ju enda bilden på honom! xD
Men men, dä ä alltid lika roligt att man fortfarande kan se på gamla bilder utan att tänka " fy FAN va den ser ut, va SJUTTON höll ja på mä!?" xD

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: YouKnowWho

ÄLSKAR STORYN! Särskilt om det lilla skeppet som Kastor drar på. Du borde göra en serie av det!

2010-10-01 @ 16:29:01
Postat av: YouKnowWho

Måste bara tillägga att det var taskigt att tidningen las ner, undrar vart din teckning befinner sig nu..? Kanske på en soptipp, kanske upphängd på ngt kontor, kanske i en brevhög fylld med oöppnade brev, kanske i en prydlig ram.

2010-10-01 @ 16:30:22
Postat av: Fonfe

Haha, ja ja lovar att nån jävel antingen snott elr slängt min bild! xD fy fan!

Ja faktiskt, ja hade typ glömt allt om honom men när ja läste så bläv ja faktiskt lite sugen att göra ngt av dä! xD

2010-10-01 @ 20:19:51
Postat av: Lotta

När man hittar på egna karaktärer till redan exsisterande serier kallas det Own Characters (OC:s) :P Såsom vi har fetmioelva tusen av i Ash Klass x'D

2010-10-02 @ 22:11:39
URL: http://crookedcat.blogg.se/
Postat av: Fonfe

haha just ja, dä ä såna fanfics man hoppar över i naruto! xD

2010-10-03 @ 20:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0