SKRÄCKTEMA a la' Sophie!<3

4/10-10

En uppgift jag kommer ihåg
väldigt bra från gymnasiet va "Skräcktemat" som va en av de första upgifter vi hade mä Sophie(en av världens bästa lärare!<3) i bild! Så den gjordes typ början av vårterminen 2008!

Uppgiften va ungefär att man skulle hitta en bild som man sedan skulle göra om(det kallas ngt när man gör så men jag glömmer ALLTID bort va dä heter >.>) så den bläv "skräckifierad" så att säga^^

Jag jublade ju för ja älskar att blanda skräck o konst o sånt men sen va dä inte lika kul längre för ja upptäckte att ja inte va på dä minsta humör för skräck! XDXDXD
Jag brukar säga att ja ä inne i olika "perioder"(nu ä ja i en Don Bluth period tex) och under högstadiet hade jag varit inne mycket på skräck o blod o allt sånt där men ja va liksom mätt på dä när den här uppgiften kom! xD
Sämst tajming!

Dock, trots min brist på inspiration o intresse så bläv dä endå väldigt roligt må ja säga!

Jag hittade en bild på någon sorts leksakshäst som jag ville "skräckifiera"^^ (o ja lyckades hitta bilden igen! yey!)
         skräcktema

Jag gillar fortfarande originalhästen som jag utgick ifrån, den ä så söt!<3

Jag vet inte om min version blev "söt" direkt men den fick väl duga xD
  skräcktema häst

Bilden ä i akryl(som va dä vi främst använde på estet) o ja måste också tillägga att innan estet hade ja i jobbat väldigt lite mä flytande färg(utom några ggr i bilden i grundskolan såklart) så även om bilden ä rätt simpel så va ä allt lite nervöst mä färgen, men vi hade ju använt den ganska mycket under höstterminen så dä bläv nog inga större problem va ja minns! xD

Tråkigt att behöva säga ä att ja höll mig väldigt mycket i min "comfort zone" o inte prövade något direkt nytt. Jag tog till dä enkla: Blod, ben, huggtänder osv!
Så även om jag ä hyfsat nöjd mä resultatet så kan ja nog ändå känna att njaaaa... den hör inte till de bilder ja ä mest stolt över xD

(ja måste också be om ursäkt för att kvalitén på bilden ä smått kass för eftersom den ä alldeles för stor för scannern, typ 80 cm bred, fick jag fota mä vår mindre snälla kamera!)

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0