Simplicity- Avslappning för själen<3

15/10-10

När jag ska börja jobba på en idé, bild eller skulptur så har jag nästan alltid
stora förväntningar och höga krav på att resultatet ska bli bra. Ibland lyckas det, ibland totalfailar dä o ibland "överjobbar" man dä och ibland rinner dä bara ut i sanden.

Hur som helst så blir dessa krav ibland lite överväldigande(jag är SJUKT självkritiskt!) ofta tar de över så mycket att när jag ska börja på tex en bild så slutar dä mä att jag inte ens satt ner pennan för att dra ett ENDA streck! O dä bara för mina krav på mig själv o bildens resultat ä så höga att hur jag än drar strecken eller utformar bilder så kommer dä inte duga!

En dag hade vi en uppgift i skolan som handlade om "enkelhet", man skulle skala bort så mycket detaljer som möjligt! O när jag gjorde denna uppgift så ritade jag mä tush/bläck direkt utan att oroa mig så mycket över resultatet, o dä va SÅ SKÖNT! Bilderna bläv väldigt enkla o simpla, men dä gjorde liksom inget! Dä va som någon sorts konstnärsmeditation elr nåt! xD Helt underbart!<3


modellbild flicka

Dock ä den nedre av dessa två bilder numera SJUKT mycket BLEKARE! Den har suttit uppe på mitt klädskåp i ett elr ett par år o ja upptäckte nu när jag tittar på hur bilden såg ut när jag scannade in den o hur den ser ut nu o dä ä värsta skillnaden! xD Här har hon mörkbrunt hår men på bilden i nutid ä hon värsta blondinen!


icke blekt

Tyvärr har jag inga av just de första ja gjorde i skolan inscannade på datorn för de sitter fast i mitt tak(mitt rum ä SKITLITET, PLUSlutande tak så för att få plats mä alla saker började jag sätta upp bilder o planscher i taket), men jag gjorde några andra hemma ett par veckor senare^^

Dock innehåller dessa mer detaljer o är inte riktigt lika spontana som de första, men de ä klart simplare o jag har inte lagt i närheten så mycket tid på dem som mä de flesta andra bilder jag gör!

Dock fortsatte jag på det här spåret fast jag gjorde om dä lite o la till mer detaljer, fast jag gjorde mig själv på bilderna i olika outfits(mä kläder som jag äger alltså)! Nu ä dä garanterat inte ovanligt att folk gör så, men jag fick iden från den här skoluppgiften i alla fall^^



Jag tänkte att dä ä ju assmart om man har lite bråttom o rotar bland alla kläder o inte vet va man ska ha på sig, att bara kunna kolla igenom alla dessa bilder(ja planerar att göra så många som möjligt) o ba kunna välja ut en outfit o sen bara hämta kläderna, istället för att behöva kombinera ihop o komma på där o då, för dä FUNKAR inte när man har bråttom!

Dock har ja bara en av dessa inscannade på datorn just nu, men ja planerar att göra många fler inom en förhoppningsvis inte alltför avlägsen framtid! xD

sdg

Dock ä ja inte såhär smal i verkligheten! XDXDXD Men man kan väl få låtsas  i alla fall XDXDXD Tjock ä ja i alla fall inte! Xp

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0