Nämen titta blyerts!

12/10-10

I slutet av mellanstadiet och i högstadiet framför allt så gjorde jag många
blyertsbilder, framför allt på hästar(supriiiise! xD). Men sedan "upptäckte" jag en sorts smala tushpennor som jag TOTALKNARKADE under ett antal år så blyertsen fick dra sig tillbaka!

Dock fick jag ett ryck alldeles i slutet av ettan! Jag satt i bildsalen, dä va en riktigt fin vårdag om jag inte missminner mig. Jag tog en blyertspenna o började rita; hör o häpna: en HÄST!
Dock måste jag tillägga att när denna gjordes var dä väldigt länge sedan jag ritat en häst, så dä va lite speciellt just då xD

Men dä va väldigt skönt faktiskt, att efter ett år av helt nya tekniker, färger och material(estet va värsta upplysningstiden för mig! XDXD) så va dä liksom skönt att ta tillbaka till ngt lite gammalt o bekant, så dä gör jag gärna om oftare^^

            blyerts

Skumt nog, så tror jag faktiskt att jag gillar den här bilden mer nu än när den gjordes faktikst, vilket ä ovanligt! Jag kommer ihåg att jag inte va så jätteseriös när jag gjorde den(därav ingen bakgrund) utan bara ville göra ngt bekant typ och jag va inte så himlens nöjd heller, men nu gillar ja den! XDXD (utom öronen då, för dä ä ett helsike att rita hästöron! Förbannelse över mina tecknade hästöron!!)

Som ni ser så sitter den här bilden i ett skissblock(ja orkade inte beskära i datorn asså..!), vilket den definitift inte ä ensam om! Nästan alla teckningar jag lagt upp hittills sitter i skissblock, för dä va typ dä enda jag ritade på i flera år, jag tyckte jätteilla om lösa papper, o VE den som gjorde åverkan på mina block!!! XDXD

//F0NFE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0