Hästar hästar...ojojoj..

1/10-10

Som nog många(främst de som gick i grundskolan mä mig) redan vet så ritade jag väldigt mycket hästar förut! O förut ä väl typ större delen av mitt liv fram tills gymnasiet ungefär! xD

Jag är inte hundra på exakt varför jag plötsligt knappt ritade hästar längre men förmodligen så tröttnade jag lite och ville prova på nya saker(det var nog i samband mä detta som min Disneyperiod satte igång så jag ägnade mig då VÄÄÄLDIGT mycket åt Disneyfanart, främst Bambi förstås! xD).

Sen kändes det också lite som att jag inte utvecklades längre på den fronten. Under alla år hade jag fram tills nian nån gång sett att mina bilder blev bättre jämfört med äldre alster och jag upptäckte nya knep o detaljer jag använde mig av när jag ritade hästar men sen kändes dä som att när jag kollade på bilder jag gjort för kanske knappt ett år sedan så såg de inte längre bättre ut.
Tolka nu inte detta som att jag tror att mina hästar ä perfekta o inte KAN bli bättre för de är LÅNGT ifrån perfekta! Men av någon anledning kunde jag inte komma längre just då, så jag har lagt hästtecknandet på is kan man säga!

Nu i efterhand kan jag nog dock känna att jag borde drivit mig själv hårdare och tränat på svårare vinklar och sånt för dä va jag faktiskt riktigt dålig på måste ja säga! De ALLRA flesta hästbilderna jag gör ä nämligen i profil, vilket ä min "comfort-zone" så att säga!

          sista seriösa häst typ

Dessa två bilder är bland de sista seriösa bilderna på hästar jag gjort fram tills nu. Jag har ju kladdat ner slarvbilder på en herrans massa skolpapper och sånt men detta är i princip de sista seriösa bilderna.

Båda är från 2007 varav endast den nedre är klar. Jag lyckades aldrig komma på ngn vettig bakgrund till den övre så den kommer förmodligen aldrig bli färdig heller.
Dock måste jag säga att jag endå är hyfsat nöjd mä båda dessa bilder även om båda innehåller flera brister.

          död häst

//F0NFE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0