Håriga kvinnor... inte okej.?? HÄR HAR NI!!

2/10-10

Jag tror inte jag ä den enda som märkt att när dä kommer till hår o kvinnor så anses det ofta(i alla fall inom min generation) att om en tjej är hårig någon annanstans än på huvet så ä dä genast äckligt!
Jag förstår inte riktigt detta tänk om jag ska va ärlig. Hår på benen elr hår på huvet, dä ä HÅR och finns på flera olika ställen på vår kropp o dä ä naturligt! Punkt! XP

Den här bilden gjorde jag för att jag ville göra en motsatsbild av dagens kvinnas ideal gällade den här anti-hår hysterin.
Istället för att va helt renrakad/vaxad över hela kroppen o hår på huvet så gjorde jag denna kvinna tvärtom! Och jag måste säga att jag tycker att hon ä vacker! HA!

                     hårig kvinna

Jag har fått väldigt olika reaktioner på denna bild, men ofta får folk nåt sorts bestört ansiktsuttryck över sig, som att dä va nåt väldigt förbjudet jag ritat, o dä ä väl egentligen bara bevis på hur tabu detta ä i dagens samhälle!
Sen har jag också fått väldigt positiva reaktioner av några som förstått bättre hur jag tänkt med bilden, men också flera av de som först slagit ifrån sig har ändrat inställning till bilden när jag väl förklarat den lite mer.
 Och det gör mig väldigt glad, när de endå är öppna nog att ta till sig det jag säger istället för att bara säga att bilden ä äcklig o dra typ.



Något jag kommer ihåg väldigt bra
angående den här bilden är att mina kompisar i klassen hade otroligt svårt att ta seriöst på denna bild och gjorde en del narr av den o garvade o hade sig och ja bläv så SJUKT förbannad tillsut kommer jag ihåg, för jag var nämligen otroligt nöjd mä denna bild(både resultat o betydelse) att jag va rätt känslig för kritik av den.
Så ja tror dä slutade mä att jag vid lunchen hällde ner en massa curry i deras mjölk o gick hem o va VRÅLARG hela dan typ! xD
Jag kan känna nu i efterhand att ja överreagerade, men jag tror att dä som gjorde dä extra känsligt var att dä va mina kompisar som reagerat så, ja trodde att ja skulle få mest förståelse från det hållet, men riktigt så bläv dä inte^^
Dock ä ja ju absolut inte arg på de längre, dä ä mera ett kul minne av deras förvånade miner när ja kryddade deras mjölk! XDXDXDXDXD

//F0NFE

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-10-03 @ 10:51:38
Postat av: jugjkugki

http://www.aftonbladet.se/wendela/article7885939.ab



Aktuell artikel!

2010-10-03 @ 20:28:33
Postat av: Fonfe

Mycket intressant artikel må jag säga! tack så mycket^^

2010-10-03 @ 20:48:54
Postat av: frida

AS-FIN bild tycker jag, på alla sätt.. du har så rätt bästaste kussen!! saknar dig <3

2010-10-04 @ 21:27:33
URL: http://fridagrabs.blogg.se/
Postat av: fonfe

Tack så mkt! saknar dig mä<3

2010-10-05 @ 11:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0