Tittut uti min GARDEROB!! Del 1

20/11-10
Clownoutfit

Dä va nog nånstans mellan 7:an o 8:an ja insåg att man faktiskt inte BEHÖVDE se ut som alla andra!

Problemet va ju bara det att det ä VÄÄÄÄLDIGT många som inte håller mä om detta.....! -_____-
O eftersom jag under en längre tid va ensam(i 9:an fick ja dock en kompis som kände lite mer som jag) om att vilja bryta mig ur de klädnormer som va "okej" så tog dä ända fram till gymnasiet innan jag faktiskt vågade STRUNTA i va folk tyckte o tänkte!

Nu kanske en del frågar sig "VAD SJUTTON HAR KLÄDER MÄ KONST ATT GÖRA"?????
Konst behöver absolut inte bara bestå utav tavlor o skulpturer, dä kan va BETYDLIGT mer abstrakt än så!
Att hitta på nya outfits o sminkningar ä att skapa konst som ä till för att bäras, o bara för att det ä något man visar sig mä ute i samhället behöver man absolut inte känna sig mer begränsad för dä, NÄE, TVÄRTOM!!!
JAG ÄLSKAR ATT GÅ UT MÄ MINA KLÄDER!!


Såklart har ja ju gått igenom en HIMLA MASSA PERIODER gällande mina kläder! xD Dock tänker jag börja i slutet av 9:an o gå framåt(fast inte allt på en gång, utan vi tar lite i taget! xD)

Decora, skolavslutning

Under större delen av 9:an och 1:an(gymnasiet) så va dä främst
den japanska klädstilen "DECORA" som intresserade mig mest! (Decora, ä typ massa färger, mönster, accessoarer! Ju mer dess bättre typ XD)
Denna bilden ä från avslutningen i 9:an, o jag kommer ihåg att när jag räknade hårspännena bläv dä 65 stycken(o då har ja inte inräknat alla band, pinnar o diadem) o ja tyckte det va OTROLIGT mkt då! XDXDXD Nu vet ja bättre! XDXDXD


Tidningsbild, decora
En bild från Håbodagen 2007( ELR 2006, ja ä inte säker ^^'')! Den togs faktiskt av en journalist på Enköpingsposten(lokaltidning) så ja fick va mä i en liten notis i repotaget om Håbodagen! XD
O så måste ja tillägga att jag faktikst sytt kjolen själv! xD Dock gör den sig MYCKET bättre mä underkjol under, men dä va alldeles för varmt den där dan! >.>


Lolita-balklänning
Dock blev journalisten så intresserad av mina kläder på Håbodagen att hon senare ringde upp mig o ville göra ett TILL repotage, som då bara skulle inrikta sig på mina kläder! XD I WAS IN HEAVEN! XDXDXDXD
Bilden
ovan ä en av bilderna som var mä i tidningen(jag tog även kontakt mä några kompisar mä liknande intressen o klädstil så dä bläv en del gruppbilder också! ^^) o det är en lolitaklänning jag sytt själv, o det var också min balklänning i 9:an!


Dock vill jag åter tillägga att dessa ä GAMLA bilder och min klädstil har
ändrat riktning och smak flera gånger om sen dess, men precis som med min övriga konst(bilder framför allt) så har även den här delen ändrats och utvecklats väldigt mycket så då kan det vara ganska intressant att börja lite längre bak i tiden o arbeta sig framåt för att se hur den förändrats!
Numera använder jag i princip aldrig varken lolita elr decora =( Vilket känns lite synd, men Decora använde jag så SJUUUUKT mycket i nästan 2 ÅR(SÅ länge har jag inte varit i NÅN annan klädperiod!) så jag är bara så trött på dä, och Lolita ä jag bara nästan aldrig på humör för! Dä ä lite drygt med tanke på att jag sydde både klänningar, kjolar och accessoarer som jag faktiskt fortfarande tycker ä riktigt fina men jag trivs inte med att bära dä på samma sätt längre tyvärr =/
Tack o lov har jag ju hittad en massa andra GRYMT HÄFTIGA stilar så jag kan ju inte säga att dä går nån nöd på mig direkt!
Men mer om dessa en annan dag!

God afton på er små barn!

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du kan ge dina lolitagrejer till mig? Jaaa 8D

2010-11-24 @ 21:40:40
URL: http://http://crookedcat.blogg.se
Postat av: Fonfe

Njaaaaaa.... xD då måste ja nog tröttna lite mer, o så får du nog lägga till lite kontanter! Xp

2010-11-25 @ 10:22:16
URL: http://fonfe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0