Heting Geting= "RYO"

2/11-10

När jag var yngre(typ mellan-och högstadiet framför allt) ritade jag väldigt ofta
(nästan alltid skulle jag vilja påstå) människor(och även djur) i profil. Jag tyckte det var lättare, mycket för att det bara blev en "sida". Asså, om jag gjorde ett ansikte i profil måste jag göra två ögon, två sidor av näsa och mun mm och jag tyckte dä va så svårt att få dem likadana så jag unvek gärna detta problem genom att rita profiler.

Jag gjorde likadant med händer. Jag tyckte dä va skitsvårt(och tycker fortfarande dä ä en utmaning) att rita händer så jag gjorde allt för att slippa rita händer, ofta genom att bara låta figurerna stå mä händerna bakom ryggen! XDXD
Ryo

På senare år så har jag lagt mig av med dessa "undvikanden", även om jag fortfarande tycker att händer ä rätt jobbiga. Så då har dä blivit lite mer så att när jag vill rita något enkelt som det inte krävs en massa jobb och koncentration till för att dä ska bli bra brukar jag gå tillbaka till dessa profiler(så man kan känna sig lite duktig o få upp självförtroendet för dä ä drygt när man hamnar i en sån där svacka där allt man ritar blir bajs typ) och det är va jag gjort här.

Bilden gjordes september 2008 och jag är fortfarande SJUKT nöjd mä den!
Tråkigt nog blev den aldrig färdig. Jag kom aldrig på någon bakgrund och om ni tittar längst ner på bilden så är inte insidan av armen ifylld och anledningen till dä ä att jag inte lyckades få till dä tillräckligt bra för att bläcka(då kan ja ju inte göra om).

Bilden föreställer en egen karaktär, "Ryo" som har en stark koppling till Fonfe kan man säga, men han kommer att nämnas mer när jag väl går igenom denna mystiska Fonfe! XDXD

//F0NFE


Kommentarer
Postat av: Mysan

Lite tips bara inget illat menat. Men bloggen är fortfarande lite som ett projekt. vill veta vad du gör om dagarna hur du haft. Och så kanske du kan lägga in nånting som Dagens konst eller nått då du lägger in en sak om dagen som du är nöjd med eller något du har tillverkat.

Sen så är det väldigt jobbigt med allt "Dä och mä" det hör liksom inte till. Det vissar inte hur en grym person du egentligen är. utan mer som någon som inte vad det och med är förnått. Men du ska absolut inte sluta med det om du själv inte känner likadant men det är verkligen grymt jobbigt att läsa det.



Annars har du en riktigt bra blogg =)

2010-11-04 @ 21:19:50
URL: http://wellnesforlife.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men bilden är ju nästan klar! :O det är väl inte så mycket mer som behövs än den där armen

2010-11-06 @ 00:32:29
URL: http://http://crookedcat.blogg.se
Postat av: Fonfe

Mysse: ja ä bara glad för lite tips o sånt!<3

Jag har faktiskt funderat på "dä o mä" men ja vet inte riktigt hur ja ska göra för dä ä en vana o dä går fortare än "det o med", men jag har börjat blanda mä "det o dä" o så så får tiden utvisa vilken som känns bäst^^

Sen förstår ja va du menar mä att man vill höra mer om mina dagar o så, men ja vet inte när du började läsa bloggen, för i 1:a inlägget efter disneyutställningen har ja förklarat att bloggen bara ä till för min konst, så det är inte meningen att dä ska handla om min vardag(utom konst-delen i mitt liv eftersom det ä en viktig del i min varadag)^^

Så bloggen ska ä bara avsedd för min konst, min syn o mina tankar kring denna(men även kring konst i allmänhet o utöver mina egna verk när andan faller på så att säga^^), skriverier om min vardag gör ja på facebook o bilddagboken så ja kände inte att ja behövde ytterligare ett ställe till detta^^



Lotta: ja veeeeet, men bilden ä i ett äldre skissblock o när sista sidan ä målad(elr påbörjad i många fall) så byter ja typ skissblock av bara farten o dä gamla glöms bort >.< sämst, för ja har flera ofärdiga bilder ja gillar men dä blir aldrig av att göra klart dem! xD

2010-11-21 @ 10:54:07
URL: http://fonfe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0