Planering och upplägg

22/1-10
Förra terminen fokuserade jag främst på de avmålade tavlorna. Under första veckan av höstterminen hade jag fått för mig att jag varje vecka under terminen skulle hinna mä att måla av en tavla och ta fakta från två klassiker. Jag fick väldigt snart erfara att det var helt omöjligt. Jag fick vara glad om jag hann med EN av sakerna.
En av anledningarna till att jag trodde jag skulle hinna med så mycket var att jag av väldigt många personer hört att trean var väldigt lugn och skönt rent pluggmässigt (en annan är att jag är en obotlig tidsoptimist). Det stämde inte alls, utan jag tycker att jag hade minst lika mycket skolarbete som i tvåan. Det gjorde att jag främst fokuserade på de avmålade tavlorna(eftersom de förmodligen kräver mest arbete och tar mest tid) och faktan blev nästan helt åtsidolagd för jag tänkte att det skulle gå fort och bra och att det var okej att spara den till senare.

Under jullovet jobbade jag allt vad tygeln höll, först med bilder och i slutet av lovet började jag på allvar ta tag i faktan.
Skolan började för två veckor sedan och vi har fortfarande inte fått några större läxor och skrivningar så jag har kunnat jobba på med projektet nästan lika mycket nu som under lovet (dock är jag ju i skolan på dagarna så det är klart att det blir mindre tid).
Nu är huvudfokus fakta, fakta, fakta! Jag kom på att om jag får väldigt ont om tid och lider brist på bilder så kan jag skriva ut bilder (en del utskrifter kommer det att vara med i vilket fall), men det är skillnad med faktan eftersom jag tar den från DVD:erna för det känns som en av de pålitligaste källorna och på den visas också en hel massa skisser, konceptbilder intervjuver mm. Sen är det (såklart) mer arbete än jag räknade med även på den fronten.
Först ska jag skriva ner faktan från DVD:n (vilket kan ta allt från 20 minuter till flera timmar), sen ska jag välja ut det materialet jag ska ta med i utställningen och sen ska det reskrivas och jag måste antingen rita eller skriva ut passande bilder till texterna och ju mer fakta, desto mer bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0