FAKTA-helg

24/1-10 Som jag tidigare nämnde så har jag sedan ett par veckor tillbaka främst fokuserat på fakta-delen av utställningen, och den här helgen var inget undantag. Och eftersom jag har varit väldigt peppad och "haft energin" till att jobba med det så har jag också fått väldigt mycket gjort.
Sen i torsdags kväll har jag:

Valt och plockat ut fakta till: Törnrosa (som jag ännu inte tagit alla fakta ifrån men det jag har tagit hittills blev 9  A4 sidor så jag vet inte om jag behöver mer fakta från den)

Renskrivit utvalda fakta+ dubb till:
Micke och Molle
Oliver och Gänget
Dumbo
Alice i Underlandet
Den Lilla Sjöjungfrun

(Eftersom jag tidigare renskrivit faktan till Basil Mus så innebär detta att jag är helt klar med faktan för hela 80-talet, vilket känns skönt! Dock måste jag tillägga att ingen av Klassikerna från 80-talet är en dubbeldisk vilket har bidragit mycket till att jag blev klar på bara en helg. Nu ligger min fokus främst på att få klart faktan till 50-talet. Dock kommer det bli smått problematiskt att hitta bra fakta till Lady och Lufsen eftersom jag inte har den på DVD, men jag har länkar till hur många Disneysidor som helst så det löser sig säkert.)

Sedan jag har också tagit fakta från Peter Pan (det är en dubbeldisk så det har tagit lång tid och jag är bara ungefär halvvägs).


Angående mina 17 tavlor, så har jag beslutat att de inte längre ska bli sjutton. Dels för att jag kommer få för ont om tid, men främst för att det beslutet fattade jag för väldigt länge sedan och förutsättningarna har ändrats dramatiskt sen dess. När jag bestämde mig för sjutton tavlor gick jag endast på vilka filmer jag TRODDE skulle bli roligast att jobba med och jag tänkte inte så mycket på från vilka filmer jag faktiskt HADE fina bilder i bra kvalité och inte heller på att det skulle finnas målade tavlor till VARJE årtionde.
Flera tavlor som blivit målade hade jag inte en tanke på att måla när jag först gjorde uträkningen och en del har jag valt bort. Jag har nu bestämt att jag ska (om jag HINNER) göra 15 tavlor (varav en är påbörjad).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0