bild nr. 12- Gässen

17/1-10 Strax efter att jag avslutat tavlan på Robin Hood och Marian så påbörjade jag nästa tavla. Den föreställer de två Gässen (som jag pinsamt nog glömt bort namnen på för närvarande) i "Aristocats" och är gjord med akvarellpennor.

Liksom tavla nummer 12 så gjordes den här tavlan endast för att jag behövde fler bilder till 70-talet. Jag känner inget speciellt för bilden, utan jag valde den endast för att den var väldigt simpel och verkade lätt att göra. Som jag sedan länge vetat så har jag SJUUUUUKT mycket kvar att göra och jag är väldigt stressad och måste därför välja noga vilka bilder jag väljer att måla av eftersom de tar så lång tid. En del bilder har jag sedan länge bestämt att jag SKA göra och därför blir de andra bilderna (åtminståne de senaste jag gjort) något lidande eftersom jag snarare tänker på vilka som går fortast att göra än de jag tycker mest om. Dock gör jag hellre på det här viset och får mer tid till de bilderna som är mig kärast än att välja alla de finaste bilderna från alla årtionden och istället bli tvungen att slarva för att hinna bli klar.

Liksom "Rottigan" så gjorde jag den här bilden med akvarellpennor och det gjorde jag för att det skulle gå mycket fortare och enklare än om jag målat den i akryl(som jag hade valt om jag skulle målat den).
"Gässen" är den bilden som hittills gått fortast att göra, vilket beror på att den var så pass simpel (den påbörjades och avslutades samma dag). Det var väldigt lite motiv i bakgrunden och gässen var i närbild och var uppbyggda med enkla former och färger.
Bildens storlek är drygt ett A4.
Jag är nöjd men det är också allt. "Aristocats" hör inte till mina favoritklassiker (även om jag älskar den också) och jag valde som sagt var bara bilden för att jag behövde en enkel bild som skulle gå fort att göra utan att den såg slarvig ut (även om jag är stressad så ska det ändå vara kvalité på bildern!). En annan anledning till att jag var extra noga med att få det enklast möjliga bilden var också för att kompensera för Robin Hood bilden, som tog längre tid än jag räknat med.

skiss

färg

klar gäss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0