JobbaJobbaJobba!

1/2-10 Sen jag skrev sist så har jag inte dragit ner på tempot, utan jag jobbar på all min lediga tid, så mycket jag hinner.
Jag har börjat ta fakta från Pongo och de 101 Dalmatinerna, renskrivit Törnrosa och Askungen, skrivit ner och plockat ut faktan till Peter Pan så nu återstår den bara att renskrivas den också så är hela 50-talet också klart (dock återstår Lady och Lufsen men jag har den inte på DVD så jag måste försöka hitta fakta på annat håll).
Härnäst (så fort jag skrivit klart det här inlägget faktiskt) ska jag fixa ihop en ny blandad Disneyskiva till utställningen.

Sen så har jag också jobbat med ramarna jag ska ha bilderna i till utställningen. Vi åker regelbundet till bytesboden och därifrån har jag fått i princip alla ramarna. Dock vill jag att de ska vara svarta så jag kommer behöva slipa och måla alla (ingen är naturligtvis svart bara för att jag ska få mer arbete, jippi...). Jag har också kommit på en ny idé för att det ska gå så smidigt som möjligt att bygga utställningen. Jag ska försöka att rama in ALLT, både fakta och bilder. Jag har tidigare sagt att jag ska hänga upp bilder och sätta upp fakta bredvid bilden. Men sen kom jag att tänka på att de flesta av bilderna jag gjort är ganska små och de flesta ramarna är samma storlek som A4 och större (en del är RIKTIGT stora). Så för att göra allt mycket enklare för mig själv så kan jag sätta in både faktan OCH bilderna i ramar, vilket gör att jag inte behöver komponera ihop text och bild på plats utan jag behöver bara sätta upp tavlorna.

Något annat jag kanske glömt nämna är att jag fått klartecken från rektorn att använa lokalen en torsdag och fredagen därpå(utställningen ska vara en fredag och lördag i mitten av april, men jag har inte datumet i huvudet). Dock måste jag prata med Susan carlsén (tror jag det var hon hette) om att använda lokalen under helgen, och sen måste jag även boka väggarna).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0