SKOGSPROMENADER= Näring för själen<3<3<3

7/12-10

skogsfoto

Jag gillar att promenera och ÄLSKAR att promenera i SKOGEN! Och det gäller ALLA årstider!
Under sommaren ä dä varmt, grönskande o barfotavänligt(ja, jag går ofta barfota i skogen). Under hösten ä dä vackert mä alla höstfärger o dä ä liksom lite "mystik" i luften. Under vintern(om det ä snö) ä dä minst lika vackert som soliga sommardagar med all snö o is som ligger som vit kristyr över allt och under våren får man så mycket ny energi av att se alla små knoppar, blad o vårblommor sticka fram!
Så vilken tid på året dä än ä så är det alltid vackert i skogen!


Som många redan vet så målar/ritar jag i princip aldrig stads-och husmiljöer, utan när jag gör en ordentlig bakgrund så är det nästan alltid natur, både för att jag tycker det är enklast(även om det inte ä helt lätt alltid) men även för att jag älskar att det så mycket mer än städer och jag tycker att det oftast är vackrare!

Dock har städer också en charm på sitt sätt, men det är nog inte riktigt "My cup of tea" som man säger^^

Skogsbild i blyerts

Dock ä ja inte alls speciellt förtjust i att rita/måla bara landskapsbilder utan något "liv" i sig, asså typ djur o sånt.
Men våren 2009 fick jag nog nåt sorts ryck för då gjorde jag den här bilden medans vi satt och fikade(min familj fikar varje dag).


Naturbild i olja

Ytterligare några månader senare gjorde jag en annan naturbild, men den hade liksom den i blyerts ingen direkt mening. Den här gjorde jag bara för att öva mig på att måla mä oljefärg som jag aldrig målat med tidigare, och jag behövde lära mig detta till mitt Disneyprojekt jag gjorde i trean.

O liksom, visst, den de blev väl ganska bra, men just för att de inte har något liv i sig(dock har den i olja en ganska utstickande blomma) tycker jag de ä rätt tråkiga.
Ja säger dock inte att landkapsbilder ALLTID måste vara tråkiga bara för att de inte innehåller djur, utan det kan bli SJUKT UNDERBARA bilder! (Men ja ä inte så bra på dä själv)

Den största inspirationen till naturbilder får jag bland annat från en av mina absoluta favoritfilmer: "BAMBI"!
Bakgrunderna är så underbara att man tappar andan!!
Här ä några exempel:


Bambi bakgrund

Bambi bakgrund

Bambi bakgrund

Bambi bakgrund

Bambi bakgrund

Bambi bakgrund

Asså de ä ju bara SÅÅÅÅÅÅÅ UNDERBARA!!! <3<3<3<3<3<3<3 I AM SPEECHLESS!!!

//F0NFE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0