Svartvit Odjuret

Som jag tidigare nämnt så har jag blivit tvungen att hitta tidsbesparande alternativ till många av de bilder jag vill måla/rita av.
Liksom jag gjorde en bild från Alice i Underlandet i bläck och blyerts så gjorde jag likadant med en bild på Odjuret.
Jag hade sen länge planerat att måla bilden i akryl, men kom sedan fram till att det finns minst 2-3 andra bilder från den klassikern jag tycker det är viktigare att de blir i färg, så jag valde att göra samma sak med Odjuret som Alice i Underlandet och göra den i bläck och blyerts.

Den var redan påbörjad när jag la upp den svartvita bilden på Alice i Underlandet och avslutades för ungefär två veckor sedan, men jag har inte hunnit skriva om den förrän nu.

Eftersom jag hade rutsysten och det var en tydlig närbild så stötte jag aldrig på några större svårigheter. Det var ungefär som vanligt, att vissa streck och linjer ser fel ut i skissen, men när bilden är klar och man suddat bort rutsystemet så ser man att det faktiskt blev bra.
Det svåraste var nog att få till rätt nyans på alla färger och skuggor. Jag är inte så van att göra om färgbilder till svartvita så det var ganska ovant och Odjuret har väldigt många olika nyanser och färger, plus att det var en hel del skuggningar på den här bilden, så det var en utmaning. Dock tycker jag endå att resultatet blev helt okej.
Svartvit Odjuret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0