Planer och Funderingar

27/9-09 Söndag

På senaste tiden så har jag haft en hel del funderingar över min planering. I början av terminen så hade jag lagt upp det på så vis att jag varje vecka skulle måla 1 tavla, ta fakta från 2 klassiker plus något mer. Och om det övriga skolarbetet hade varit lika lätt nu som de första veckorna så hade det kanske kunnat gå, dock så räknade jag ju inte med skolarbetet ocg nu är jag ju dessutom med i Zon Moderna.
Och helt ärligt: nästan varje vecka så har jag hunnit med mindre än vad jag i början utav veckan förutsatt mig.
Dock så är jag (konstigt nog eftersom det krävs otroligt mycket för att jag ska bli nöjd) så känner jag mig ändå ganska nöjd, eftersom jag gör så gott jag kan. Oftast så brukar det inte räcka med att bara säga att jag har gjort mitt bästa, men angående det här projektet så känns det faktiskt okej att tänka att ingen annan skulle kunna göra bättre.
Jag vet att det inte alls behöver vara sant, men det är lite så det känns, och jag skäms inte över att säga att det är en sjukt skön känsla.
Dock så kommer jag att göra en del ändringar i planeringen. Jag kommer göra om det som så, att istället för att ha flera olika saker att göra varje vecka så ska jag försöka välja ut EN sak att koncentrera mig på, och sen om jag hinner så gör jag mer.
Till exempel att jag en vecka fokuserar på faktan och tar fakta från så många klassiker jag hinner, eller att jag en vecka målar av en tavla (det kommer förmodligen bli mest målande eftersom det är bland det viktigaste och tar längst tid) osv.
På det sättet så tror jag att jag blir mindre stressad och känner mig mer samlad och fokuserad eftersom jag slipper ha så många bollar i luften.
Dock planerar jag ändå att innan vårterminen ha målat av de sjuttom tavlor jag i början av terminen förutsatt mig. Jag har tänkt att även om jag inte gör en i veckan som jag från början tänkt så kan jag "måla ifatt" under loven innan vårterminen.
Under den här helgen så påbörjade jag tre tavlor. Jag tror att en av anledningarna till att jag är lite seg på att göra tavlor är att jag tycker processen att sätta igång är jobbig. Man ska göra rutsystem över bilden man målar av och man ska göra rutsystem över sitt papper och sen ska man rita av allt innan man kan börja måla osv. Men nu har jag tre (eller snarare fyra om jag räknar med en som jag påbörjade för otroligt länge sen) som är påbörjade så jag hoppas att jag ska hinna "måla ifatt" lite redan nästa vecka. Särskilt eftersom vi inte ska till Moderna Muséet den veckan också!
Och sen så MÅSTE jag faktiskt börja skriva brevet till Anders Öjebo! Jag vet igentligen inte varför det ska vara så svårt att sätta igång med det eftersom det inte är i närheten lika läskigt som att skicka mailet till rektorn (som ännu inte sagt varken ja eller nej, MEN han har sagt att han ska prata med de inblandade och höra med dem).
Såklart är jag rädd att Anders Öjebo inte ska vilja ge mig varken intervju eller autograf men utställingens kvalité kommer inte att påverkas så värst mycket utav det (det vore ju extremt synd att inte kunna ha med en intervju med honom såklart men det är absolut värre och få ett nej från rektorn så att säga) tror jag.


Kommentarer
Postat av: Marie Palm

Hej Therese

Har lärt mig att lägga in kommentarer. Du har gjort ett fantastiskt jobb hittills. Du skriver utförligt och väldigt tydligt. Dina bilder är superbra. Du behöver inte vara rädd för att ta kontakt med rektorn och svarar han inte så maila igen.

Mycket bra arbete



2009-10-09 @ 10:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0