The BIG fear!

22/9 Tisdag
Nu är det gjort! Det mentalt ABSOLUT JOBBIGASTE inom det här projektet! Nämligen: Att skicka ett mail till rektorn och be om att få använda en bit av matsalen till utställningshall.När jag bara tänker på saken rent objektivt så är det ju en så simpel sak att göra. Men ändå inte. Jag skulle igentligen skickat mailet redan vecka 37, men av olika anledningar så blev det inte av. Men främst så var det bara det att jag var så nervös över att skicka det så jag hittade på ursäkter för att skjuta upp det hela tiden.
Att jag tyckte det var så jobbigt att skicka mailet var för att jag är livrädd att få ett nej. Jag har absolut INGEN ANING om vart jag ska ha utställningen i såna fall, för det finns INGEN lokal som är ens hälften så bra som den.
Jag skickade mailet för ett par dagar sedan och igår svarade han. Och han sa inte nej, men han sa inte heller ja. Han sa att han skulle prata med Ann-marie och några andra och höra med dom så jag hoppas VERKLIGEN att det blir bra!
Personligen tycker jag inte att min begäran är det minsta orimlig eller till något större mesvär, eftersom det ju faktiskt bara rör sig om en, eller max två heldagar som lokalen blir upptagen.
Men jag får vänta och se och hoppas på det bästa!


En anna sak som rent mentalt har känts jobbig är brevet till Anders Öjebo (den svenska röstskådespelaren i Sverige som, så som jag har förstått det, gjort flest disneyröster).
Jag bestämde ju sen länge att jag skulle skriva ett brev till honom och be om att få ställa lite frågor till honom om hans karriär som röstskådespelare och så. (Det ultimata skulle ju vara om han även skulle komma på utställningen, men den chansen är ju tämligen liten)
Det svåra med brevet är också att jag vill verkligen få det att framgå att jag beundrar honom jättemycket, utan att låta som en efterhängsen liten stalker (hur stavas det?). Och sen måste brevet vara väldigt bra formulerat, jag vill att det ska vara ganska personligt men inte för mycket. Jag kan i alla fall säga att jag är otroligt tacksam för mina goda svenskakunskaper som förhoppningsvis kommer till hjälp!
Dock kommer jag få en satans skrivkramp eftersom brevet ska vara handskrivet och som vi alla vet så är väl inte min handstil den mest lättlästa.
Dock så KAN jag faktiskt skriva fint och tydligt men det tar skitlång tid och jag får svinont i handen av det så jag har några smärtsamma timmar att se fram emot men det blir nog bra med det också!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0