KaraktärKostymen

Tidigare nämnde jag att jag under utställningen också skulle klä ut mig till en karaktär.
Jag bestämde i början av terminen att karaktären skulle få bli Alice i Underlandet, och det främst för att de var bråttom att bestämma sig och hennes kläder var enklast. Det enda jag kommer behöva sy är själva klänningen och förklädet.
Sen har jag redan sedan tidigare likadana spetsunderbyxor som hon har och i somras fick jag även en vit (stor!) underkjol (Alice har ju en väldigt fluffig underkjol), och mamma köpte förra sommaren ett par lackskor som faktiskt ser precis likadana ut som Alices skor, och ett svart diadem med en svart rosett kan ju knappast bli något problem att skaffa.
Sen är jag ju som vanligt långsam på att jobba. Jag håller just nu på att sy klänningen under formgivningen på torsdagar och det går sakta men långsamt så att säga. Det går framåt i alla fall.
Det enda som känns som ett problem är hennes hår/mitt hår. Hon har långt, fluffigt, blont hår och jag har axellångt rakt rött hår. Jag ska titta efter i kostymförrådet i skolan och se om det finns någon passande peruk men om jag inte hittar någon jag tycker är tillräckligt lik så kommer jag strunta i peruk, för man kommer se vilken karaktär jag är endå, med eller utan hår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0