Egen tolkning nr. 2- Peter Pan

11/12-09
Jag ska (som jag kanske redan nämnt) även göra en del egna tolkningar av klassikerna/karaktärerna/originalhistorierna. Att det inte finns något inlägg i bloggen som heter "egen tolkning nr. 1" beror på att den råkade hamna under "Bambi-bilder".
En stor anledning till att jag vill göra egna tolkningar är att det kan bli otroligt långrandigt att bara sitta och rita/måla av bilder som någon annan gjort. Även om jag älskar Disney så känns det av och till lite väl okreativt att inte göra sådant som kommer från en själv. Då är det väldigt skönt att göra egna tolkningar. Visst, karaktärerna och historierna är fortfarande inte mina men det är MIN tolkning av dem, och den kan jag göra precis som jag vill, utan att någon kan säga att det är fel.
Peter Pan var inte så speciellt svår att göra en tolkning av. Jag har fått inspiration från ett flertal filmer och bilder (tex. "Finding Neverland", "Disneys Peter Pan", "Hook" mf.) och det har hjälpt mig i min bild.
I bakgrunden på bilden syns siluetten av Kapten Krok och "i" kroken så syns de två stjärnorna som används för att hitta till landet Ingenstans ("andra stjärnan till höger"). Dock blev de väldigt otydliga i datorn, men det syns bättre på originalet.
Jag hade från början tänkt ha med Tingeling också men jag orkade inte riktigt komma på en tolkning av henne också, det fick räcka med Peter Pan och lite Kapten Krok. Tingeling blev då utbytt av de två stjärnorna, för jag ville ha någon slags ljuskälla i bilden, som lyser upp Peter Pan.
Bilden är färglagd med färgpennor och konturerna är gjorda med svarta konturpennor (en sorts tuschpennor kan man säga).
Det är kanske inte min favoritbild jag gjort inom projektet men den känns helt okej, jag är rätt nöjd.

egen tolkning 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0