"Årtiondehäften"

15/6-09 Måndag

Jag började på mina så kallade "Årtiondehäften". Det är häften (varje häfte är ett årtionde)där jag skriver i vad jag har och hur mycket jag har (både egengjorda och köpta saker) för varje klassiker. Det gör det lättare att se vilka årtionden (i utställningen så ska de ju vara uppdelade i årtionden) jag behöver jobba ifatt med och vilka jag kan ta det lite lugnare med.
I häftena ska jag även skriva i vilka låtar från respekrive film (dock har jag inte musik från alla filmer så en del kommer inte kunna vara med) jag ska ha under utställningen.

När jag skrev skissen till det här inlägget (i somras alltså) så hade jag precis gjort häften till 30-och 50-talet, men nyligen gjorde jag även häftena till 40-och 60-talet.

Nu i efterhand har jag funderat på att göra en förenklad sammanfattning av allt jag har från varje årtionde på dessa häftens baksidor för att jag inte ska behöva bläddra igenom och leta och räkna efter varje gång jag undrar vad och hur mycket jag har.

Dock är jag väldigt osäker på hur mycket jag har av övningsbilder (enkla bilder oftast endast karaktärer utan bakgrund) och skisser eftersom de flesta av dessa bilder sitter i gamla skissblock. Men när jag får tid (till helgen eventuellt) så ska jag nog ta mig igenom dem och sätta lappar på skissblocken hur många och vilka bilder som finns i varje block.
De noggranna bilderna är lättare att hålla koll på eftersom de antingen sitter på min vägg eller är nedlaggna i en mapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0